Credinta si fenomenul Ultras

  Odata cu sfarsitul aniilor '60 in Europa, avea sa porneasca un nou fenomen social.Inspirati de manifestarile stradale din acea perioada care aveau loc in Italia, suporterii echipei AC Torino, aveau sa se organizeze intr-una din peluzele stadionului pentru a sustine echipa in mod organizat prelund din mitingurile stradale scandarile,tobele,steagurile si tot arsenalul.Astfel se intemeiaza primul grup Ultras din lume cu numele Ultras Granata, in anul 1969.Apoi intr-un ritm fulgerator fenomenul se extinde in toata Italia,urmand apoi odata cu meciurile din cupele europene ale echipelor italiene exportarea fenomenului si peste granite.Asa putem vorbi in anul 2014 de un fenomen raspandit in aproape toate tarile Europei ,in Africa,Asia,Oceania,America de Nord si Sud,deci vorbim de un fenomen la scara mondiala.
  Cu toate ca aproape oricine care vede fenomenul Ultras din exterior il asociaza cu violenta in interior lucrurile stau un pic altfel.In peluzele stadioanelor gasesti cam toate categoriile de oameni toti adunati la un loc avand un singur ideal sustinerea neconditioanta a clubului lor.Este adevarat din pacate de multe ori din prea multa pasiune se ajunge si la violenta.In cele ce urmeaza vom incerca sa incadram categoria celor care cred in Dumnezeu si sunt dornici sa o arate si in peluzele echipei pe care o sustin.
 Sa incepem prin a spune pastrand proportiile ca modul de organizare al ultrasilor poate fi asemanat cu modul de organizare al unei comunitati crestine.Daca credinciosii se ghideaza in viata lor duhovniceasca dupa cele 10 porunci date de Dumnezeu,ultrasii au si ei un set de legi pe care doar respectandu-le pot fi numiti ultrasi.Apoi precum Duminica de Duminica si sarbatoare crestinii se aduna in Biserica si aduc slava lui Dumnezeu, prin imnuri asa fac si ultrasii weekend de weekend pe stadioane sustinadu-si echipa prin cantece.Dar in continuare sa vedem exemple concrete ale prezentei credintei in mijlocul peluzelor Ultras.
Fiind in acest spatiu el Europei unde credinta Ortodoxa este majoritara incepem cu un exemplu din trei tari Ortodoxe si anume:Rusia,Serbia si Grecia.Intre grupurile de suporteri pe langa rivalitati se leaga si infratiri precum gasim in aceste trei tari.Grupurile de suporteri ale echipelor Spartak Moscova,Steaua Rosie Belgrad si Olympiakos Pireu respectiv CSKA Moscova,Partizan Belgrad si PAOK Salonic formeza doua axe de grupuri infratite ambele purtand numele de Ortodox Brothers(Fratii Ortodocsi).





 Ramanem in acest spatiu si mergem in orasul Tesalonic din Grecia,unde s-a nevoit Sfantul Mare Mucenic Dimitrie, care este de altfel si ocrotitorul orasului si unde sunt cinstite moastele sale cele Izvoratoare de mir.In acest oras fotbalul este de asemenea un fenomen social in oras existant trei mari cluburi care impart orasul in trei.Este vorba de PAOK.,Aris si Iraklis.Interesant este faptul ca Aris si Iraklis poarta numele a doi zei pagani care sunt reprezentati si pe stema cluburilor pentru care precum citim in sinaxare crestinii erau prigoniti nevrand sa jertfeasca acestor idoli in templele lor.De cealalta parte pe stema clubului PAOK gasim vulturul cu doua capete simbolul Imperiului Ortodox Bizantin,fiind preluata chiar de pe poarta Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol.Denumirea clubului PAOK vine de la Panthessalonikeios Athlitikós Ómilos Konstantinoupoliton fiind intemeiat initial la Constantinopol(Istambul) de rezidentii greci de acolo ulterior clubul fiind nevoit sa se mute din cauza turcilor..Deci se poate vorbi de un club crestin si doua pagane.

PAOK

 Aris

Iraklis


Astfel in randul grupurilor organizate care sustin aceste echipe avem pe de o parte la Aris si Iraklis grupuri mai mult anti-nationale indrepate de anarhism si comunism iar la PAOK grupuri patriotice si crestine.Un exemplu este celebrul preot ortodox Papa PAOK care sustine echipa din randul suporterilor fanatici.



In continuare alte imagini in care credinta este prezenta in randul grupurilor Ultras:

Steag cu chipul Mantuitorului in peluza rusilor de la Zenit Sankt Petersburg


Coregrafie a polonezilor de la Legia Varsovia, tot cu chipul Mantuitorului




Ultrasii sarbi facand un pact de neagresiune in fata unei Biserici din Belgrad



Suporterii spanioli ai lui Real Sporting, facand o coregrafie cu Cruce


 Ultrasii Romaniei inaintea unui meci la Bucuresti, in fata Bisericii Sfintii Imaparati Constantin si Elena

Ultrasii echipei elvetiene FC Zurich, in fata unei Biserici

Polonezii de la Pogon Szczein,cu o coregrafie reprezentand-o pe Fecioara Maria

Suporterii echipelor U.Cluj, respectiv Poli Timisoara,reprezentand pe steaguri Catedralele Mitropolitane din orasele Cluj si Timisoara


Steag pe gardul ultrasilor macedoneni de la Vardar Skopje, cu Mantuitorul  Iisus Hristos

Suporterii Universitatii Craiova,avand un steag cu Fecioara Maria

 Asadar, din toate aceste exemple se poate vedea ca multi din cei ce vin pe stadioane isi exprima credinta in Dumnezeu.Dar in nici un caz acest articol nu promoveaza ideea ca aceasta exprimare a credintei ar fi suficienta ori ajutatoare la mantuire.Dupa cum invata Sfintii Parinti, singura credinta matuitoare este cea care izvoraste din iubire si lucreaza fapte bune caci ''credinÅ£a fără de fapte moartă este''(Iacov 2,20).Si sa nu uitam ce zice Sfantul Apostol Pavel ''Nu ÅŸtiÅ£i voi că acei care aleargă în stadion,toÅ£i aleargă, dar numai unul ia premiul? AlergaÅ£i aÅŸa ca să-l luaÅ£i.Åži oricine se luptă se înfrânează de la toate. Åži aceia, ca să ia o cunună stricăcioasă, iar noi, nestricăcioasă.''(I Corinteni 9,24-25).Deci in nici un caz stadionul sa nu inlocuiasca Biserica,iar fenomenul Ultras credinta ortodoxa in Domnul nostru Iisus Hristos,singurul ideal datator de viata vesnica.Deasemenea nu este recomandata urmarea unei pasiuni care impiedica drumul mantuirii.Prin articolul de fata doar s-a vrut scoaterea in evidenta a unei laturi pozitive din cadrul fenomenului Ultras fara sa fie expluse si laturile negative cum ar fi violenta sau scandarile vulgare.Prezenta intr-o peluza poate periclita  viata duhovniceasca datorita acestor factori negativi.
 Har vouă ÅŸi pace de la Dumnezeu, Tatăl nostru, ÅŸi de la Domnul nostru Iisus Hristos.(I Corinteni 1,3)






Share this:

CONVERSATION

Sfinții închisorilor

Fericiti cei Prigoniti